zondag 16 mei 2010

Noedels

Zie eens hoe blij Anke en Frans waren mij te zien! Of zou het door het eten en de sfeer in dit oude Beijingeethuis zijn? Mijn vader kwam veel in dit eethuis toen hij in Beijing woonde, hoorde ik van Anke en de sfeer is er heel bijzonder. Behalve de veel voorkomende tlverlichting die ook hier aanwezig was was de rest van de inrichting ook sober en traditioneel met smalle houten bankjes om op te zitten en obers die heel hard naar elkaar roepen wanneer er nieuwe gasten binnenkomen. Anke en Frans zijn dol op de noedels (zhajiangnian heet het geloof ik, maar helaas levert het bij google niks op. update 18 mei: aha, ik lees net dat het zhajiangmian moet zijn, en dat levert wel allerlei informatie op bij google :-) ) hier, en ik moet zeggen, die waren heel lekker. Ook leuk was dat de manier van serveren. De ober bracht de kom noedels met kleine bakjes ingrediënten die vervolgens in een razend tempo door hem met één hand in de kom noedels werden geleegd.





Tenslotte deed je er zelf nog een zwarte bonenpasta bij en omscheppen maar.
Later wordt je nog het kookvocht van de noedels gebracht om te drinken, wat heel erg gezond blijkt te zijn.

Geen opmerkingen: