maandag 24 mei 2010

Hemelvaart?....

En toen was de dag dat ik weer naar huis zou gaan, op Hemelvaartsdag. Je zou denken dat het een goede dag moet zijn om te vliegen, maar helaas. Nadat we op hoogte waren en we net wat te drinken zouden krijgen ontstond er brand in de vliegtuigkeuken en moesten we omkeren naar Beijing waar meteen met het ergste rekening werd gehouden, gezien de ambulance met brancard.

Een paar uur werden we in onwetendheid gehouden op het vliegveld en ik had intussen zo'n dorst! Wachten is wel minder erg met een lekker biertje erbij...
Uiteindelijk kwam het verlossende woord eruit en kregen we te horen dat de vlucht werd geannuleerd en dat we overgeboekt zouden worden, maar niemand meer vandaag zal vertrekken. Iedereen werd naar een hotel gebracht, maar het leek mij een leuker idee terug naar Anke en Frans te gaan. Gelukkig werd ik er weer met open armen ontvangen en een heuse huisgebereide maaltijd van quiche en salade en zelfs rode wijn!


De volgende dag had ik met reizen meer succes en in plaats van met Austrian Airlines via Wenen te vliegen, vloog ik nu met Lufthansa via Munchen.



In Munchen sloot ik dan maar mijn reis af zoals ik hem ook was begonnen; met een speciaalbiertje en een boekje op het vliegveld...






Geen opmerkingen: