maandag 29 december 2008

Kerstdiner 2008

Natuurlijk begon het kerstdiner al voor het aan tafel gaan met een amuse in de vorm van gemarineerde rauwe zalm. Daarna volgde een vegetarische terrine van pompoen en truffelaardappeltjes in passende jaren70kleuren. Hiervan maakte ik alleen geen foto's, hopelijk krijg ik die nog doorgestuurd... In ieder geval begint mij reportage bij bovenstaande soep van topinamboer (ook wel aardpeer genoemd) naar een recept van Gordon Ramsay met coquilles.
Als hoofdgerecht maakten we wilde eendenborst met vanillesaus en pastinaken. Jammer dat ik heb lopen prutsen met de instellingen van mijn camera en deze foto dus niet echt representatief is...

Wederom niet zo'n scherpe foto, maar toch was dit kaasplankje van boerenoverjarige kaas, blauwe kaas, vijgen, druiven en zelfgemaakte noten-vruchtenkoekjes heel erg lekker.


Tenslotte deze chocoladeganache gevuld met frambozenpuree.
Iemand nog ruimte voor een aftereightje?...



Geen opmerkingen: