zondag 21 december 2008

Cheesecake

Deze zondag weer eens tijd voor cheesecake. Eén van mijn favoriete taarten waarbij ik soms nog moet uitleggen dat er niet echt kaas inzit, maar kwark, oftewel fromage blanc of z'n frans. Een kwarkpunt kennen we toch allemaal wel van meester Paul? Niks raars aan dus, zo'n cheesecake. Ik vond dit recept ooit in de Sla!, een tijdschrift voor de vegetarische keuken, dat helaas al lang niet meer uitgegeven wordt. Eén of andere soapacteur noemde dit zijn favoriete recept, en ja, het is echt een heerlijke frisse taart met een krokante bodem, een romig-frisse vulling en een laagje lemon curd ertussen.
Veel cheesecakes worden trouwens gemaakt met een bodem van koekkruimels, lijkt me ook heel lekker, maar in dit recept gebruik ik een zelfgemaakt kruimeldeeg van bloem, boter en suiker.

Geen opmerkingen: