maandag 16 maart 2009

Lente!

Zaterdag begon voor mij de lente! De lente zit al in de lucht; de vogeltjes fluiten, ik zag 2 hazen achter elkaar aan rennen door het bos als voorspel en de spechten hakken er als gekken op los. Maar dit alles is nog niks bij wat ik tot mijn grote vreugde zaterdag op de markt vond: raapstelen! Daarmee begint voor mij de lente! Lekker in een stamppot met blokjes kaas en ham en nog even in de oven met wat kaas erover...
Overigens zag ik ook al de eerste witte asperges en zijn de aardbeien de hele winter niet weg geweest, wat dat betreft is het verheugen op seizoenseten wel een beetje minder geworden.

4 opmerkingen:

hanshohner zei

Ik was er bij. Volgens mij deden de hazen meer dan achter elkaar aan zitten!

anke zei

Een gedicht van Frans:

bij ellen is het lente
ellente
niet ellende
zoals hier

anke zei

Frans voegt toe:

haiku? hi! koe!

Ellen zei

Hé Frans, dat yogaweekend heeft je wel inspiratie gebracht zeg!