vrijdag 27 maart 2009

Buffet

Donderdag stond ik de hele dag in de keuken voor het verzorgen van een buffet. Ik maak het mezelf ook niet makkelijk; er kwam weer heel wat snijwerk bij kijken, gelukkig kon Christiaan me helpen met de 9 kilo tomaten die ontveld en gesneden moesten worden.
Toen alles weer op tijd op tafel stond was ik zo blij, en ook wel moe, dat ik vergat foto's te maken. Gelukkig had ik van een paar gerechten al eens eerder foto's gemaakt, dus plak ik die er maar bij (als ik niks had gezegd, hadden jullie het niet eens door!).
Hierboven is een foto van de pastasalade met dragonpesto, rucola en deze week gegrilde courgette in plaats van gerookte kip zoals op de foto.

Deze foto maakte ik vorig jaar op mijn verjaardag, maar ook donderdag maakte ik deze kiptajine met tomaat, kaneel en amandelen.

Deze friszure salade, fatoush, komt oorspronkelijk uit Libanon en Syrië en bestaat uit naast veel groen (slasoorten en kruiden) uit pittabroodcroutons en een dressing met sumac.
Helaas, de vissoep en hartige taarten met chorizo en saffraanroom heb ik niet op foto, het nagerecht met gemarineerde peer, vanilleroom en cantuccinikruim heb ik onlangs nog gemaakt, dus die kennen we nog wel.

1 opmerking:

anke zei

He, nou zal ik nooit weten of ik door zou hebben gehad dat die foto van de tagine dezelfde is als die op onze blog: http://whattodayatewe.blogspot.com/2008/03/ellens-birthday-partay.html

Misschien moet je af en toe onaangekondigd een foto herhalen om je lezers scherp the houden :)