zaterdag 14 maart 2009

Ellen deed examens

Een update is op zijn plaats, want ik heb helemaal nog geen aandacht besteed aan mijn laatste prestaties die mij vast in achting en waarde hebben doen stijgen (huhm). Begin februari ronde ik de cursus wijncertificaat die ik samen met mijn vader volgde af met een examen. Tijdens het examen werden niet alleen boeiende (en minder boeiende) vragen over wijnproductie, -wetgevingen, druivensoorten en wat al niet meer, maar moesten ook 6 wijnen geproefd en herkend worden. Gelukkig is dat dan wel meerkeuze en is het niet net zo als je wel eens op tv ziet dat mensen heel erudiet aan een wijn lopen snuiven en dan vertellen welk jaar en welke wijngaard het is. Maar nietemin vergt het wel wat kennis, en ervaring, om de wijnen te herkennen. Het ging me goed af en mijn score voor het totale examen was een 8 waarmee ik mijn certificaat vorige week in de bus kreeg als bewijs van mijn eerst verworven wijnkennis. Hoera!
Maar het diplomafeest was nog niet voorbij, want 2 weken na mijn wijnexamen deed ik mijn eerste rijexamen. Na jarenlang uitstellen ben ik vorig jaar eindelijk begonnen met rijlessen zodat ik ook alleen mijn boodschappen kan gaan doen en niet Christiaan elke keer hoef mee te vragen.
En ja, meteen bij het eerste examen was het raak en kreeg ik het felbegeerde roze kaartje toegekend! Ik moet eerlijk bekennen dat mijn lesauto wel iets gemakkelijker te besturen en vooral te parkeren was dan onze eigen bestelbus, maar met wat oefening zal het wel lukken hoop ik.
Nu heb ik wel weer even genoeg van examens, en doe ik het weer even rustig. In ieder geval tot ik aan het vervolg van de wijncursus begin. Bijvoorbeeld de vinologenopleiding ofzo... maar nu nog even niet, eerst goed blijven oefenen (=wijndrinken) om mijn wijnkennis goed bij te houden!

1 opmerking:

hanshohner zei

van harte gefeliciteerd Ellen!