maandag 10 november 2008

Nog meer Marokkaanse koekjes!

Jippie! Nog een keer Marokkaanse koekjes! Dit weekend was ik in Utrecht voor een vrijgezellenfeestje en kon het niet nalaten om even langs de Amsterdamsestraatweg te gaan. Vlakbij het studentenhuis waar we vroeger woonden is de Marokkaanse slager waar we altijd boodschappen deden een paar jaar geleden een bakkerij begonnen. Na jaren van zijn goede keuze in vlees en groenten te kunnen genieten, genieten we nu van de lekkerste koekjes. Misschien is het maar goed dat hij die bakkerij nog niet had toen wij er woonden, want anders waren we waarschijnlijk helemaal dichtgegroeid van al het snoepen. Voor wie er eens langs wil gaan, de naam is Al Warda en het zit ter hoogte van de plantage op de Amsterdamsestraatweg. Ze hebben er ook van die lekkere pannenkoekjes waar ik de naam steeds van vergeet en die wij in Marrakech kregen bij het ontbijt van het eenogige vrouwtje achter de enorme bakplaat. Het schijnt een behoorlijk werk te zijn om ze te maken heb ik me laten vertellen, maar zeker vers gemaakt zijn ze zó lekker... maar goed, ik dwaal een beetje af. De slagerij heb ik al een tijdje niet meer bezocht, maar hij had altijd fantastisch (lams)vlees en heerlijke olijven. Echt een feest om er te komen!

1 opmerking:

EvitaBeijers zei

Hoi Ellen,

Na vanmiddag was ik toch nieuwsgierig geworden en ben even gaan kijken. De Marokkaanse koekjes zijn inderdaad heerlijk. Toen wij vorige week weer eens even in Utrecht waren heb ik ze ook meegebracht. Niet dezelfde bakkerij, maar wel in de buurt. Heerlijk gewoon.

Groetjes, Evita