maandag 10 november 2008

quin..wah?

Vandaag was het weer eens tijd voor een echte favoriet, namelijk de Marokkaanse couscous met 7 groenten (niet meer of minder, 7 stuks brengt geluk, maar ik geloof dat tomaten niet meetellen, terwijl uien wel worden gerekend, wat het altijd een beetje verwarrend maakt!). In plaats van de couscous, zoals op de eerder gemaakte foto hierboven, maakte ik het vandaag met quinoa.
Quinoa is een zaadsoort uit Zuid-Amerika. Heel gezond en vooral in trek bij vegetariërs en andere geitenwollensokken. Genoeg reden voor mij om het dus eens te proberen! Dat het voedzaam was, had ik al gelezen, en kan ik absoluut beamen. Het vult veel meer dan couscous of witte rijst, maar is erg lekker! Het was ook nog eens in 15 minuten klaar en zat boordevol eiwitten, aminozuren en bevat zelfs vitamine C. Het zal nog wel eens vaker op tafel komen, zeker zolang de verpakking nog niet leeg is ;)




Geen opmerkingen: