zondag 2 november 2008

Markt

Als het even kan ga ik op zaterdagochtend in Tilburg naar de markt. Gewapend met boodschappenlijstjes en een boodschappenkarretje sla ik allerlei groenten, fruit en vis in voor de week. Een van mijn favoriete kramen is deze aardappelkraam. Ze heeft allerlei verschillende soorten aardappels van Bintje en Resonant tot Nicola, truffel en Ratte. O, en dan heb ik het nog niet eens over de verschillende soorten knoflook die ze heeft. Een waar paradijs voor wanneer je de diversiteit van zo iets simpels als een aardappel, ui of knoflook wilt ontdekken. Dit weekend verdwenen in ieder geval een paar kilo Bintjes in mijn kar om weer de aardappelsoep met forel te maken. Ik durfde eerst niet zo goed Bintjes te kopen omdat ik had gehoord dat ze wel erg scheutig zijn met de bestrijdingsmiddelen. Dat schijnt echter verleden tijd te zijn en kan ik dus met een gerust hart deze oerhollandse aardappel kopen. Mmmm, en morgen vind ik hem ook nog terug in de zuurkoolstampot die Christiaan voor me zal maken!

Geen opmerkingen: