woensdag 1 juni 2011

Op de valreep

 Over een paar uurtjes is het dan eindelijk zover; na 3 weken non-stop werken hebben we eindelijk langer dan een avond vrij! We hebben zelfs 3 dagen vrij en maken dankbaar gebruik van deze vrije tijd door direct het pand te verlaten, tegelijk met onze gasten, en voor een paar daagjes een camping in ons buurland Duitsland op te zoeken. We hebben er zin in!
Maar uiteraard hebben we ook afgelopen dagen eerste het nodige moeten doen, voordat het zover was. Zondag bakte ik uiteraard weer een taart en kan ik wel zeggen dat ik nu écht helemaal tevreden ben over mijn rabarbertaart. Verschillende variaties heb ik deze lente toegepast, maar bovenstaand exemplaar is wat mij betreft perfect. Een lekkere, niet te zoete bodem die de vulling goed kan vasthouden en een mooie dikke laag rabarber en kruimels die bij het aansnijden mooi op hun plek blijven zitten, zonder dat de taart te stijf is.
 Gisteren werd een avond georganiseerd door het geweldige dansgezelschap T.r.a.s.h. uit Tilburg op onze locatie om nieuwe fondsen en sponsors aan te trekken. We hebben graag onze bijdrage geleverd door onze ruimtes beschikbaar te stellen en ik mocht na afloop nog wat hapjes verzorgen voor de borrel. Jammer genoeg kon ik daardoor de dansvoorstelling niet zien, maar Christiaan was weer erg enthousiast, dus ik denk dat we binnenkort maar eens een vrije avond er aan moeten besteden.
Ik maakte onder andere bovenstaande meergranentoastjes met roompaté en cranberrycompote en Zweedse toastjes met gerookte zalm en mierikswortelroom en de saucijzenbroodjes met Turkse gehaktvulling hieronder.

Geen opmerkingen: