zondag 26 juni 2011

Nieuwe jam in de winkel


 De regen kon mij gisteren niet weerhouden van mijn wekelijkse marktbezoek. Gelukkig maar, want eindelijk waren de kruisbessen een schappelijke prijs en kocht ik er direct 2 kg van om vandaag weer aan de gang te kunnen gaan met jam maken.
 De abrikozen waren helaas iets minder scherp geprijsd, maar ik kon ze toch niet laten liggen. Een beperkte oplage is dat dus maar geworden, maar gelukkig is er nu weer wat variatie in ons winkeltje! Hopelijk kan ik snel weer verder met andere soorten fruit. Ik heb al weer vraag gekregen naar de aardbeienjam met basilicum en ik hoop ook weer rabarberjam te gaan maken. Ik heb in ieder geval al een litertje wodka met rabarber gemengd voor rabarbercello, een soort variant op limoncello die ik vorig jaar al eens uitprobeerde en erg lekker was. Dit jaar zal ik eens wat meer maken!

Geen opmerkingen: