zaterdag 25 juni 2011

Een paar van mijn barbecuefavorieten

 Pffff, wat een timing! Ze wilden graag vanaf een uur of vijf de barbecue aansteken. Natuurlijk had dat wel wat speling, ik geloof dat ze uiteindelijk pas wat later begonnen met grillen, maar toch wil ik er dan voor zorgen dat ze uiterlijk vijf uur alle gerechten hebben. Het was nog wel even doorwerken, maar zoals je ziet was het wederom gelukt!
 Ik bracht onder andere deze kikkererwtensalade met feta, paprika, limoensap, koriander en pul biber en de salade met tasty tomtomaten, buffelmozzarella, rode ui en basilicum.
 Voor op de barbecue maakte ik Marokkaans gemarineerde kabeljauw in wijnblad.
 Turkse köftekebab met onder andere granaatappelstroop door het lamsgehakt.
 Verschillende sauzen en dressings gingen mee in handige weckpotjes.
 En als nagerecht marineerde ik ananas in Cointreau.

Geen opmerkingen: