donderdag 23 december 2010

Vrede op aarde

 Toen alles was gebakken en opgeruimd, onze gasten waren vertrokken, en alle kerstpakketten waren bezorgd, konden we dan eindelijk naar huis. Tussendoor had ik al snel de voorbereidingen gemaakt voor ons eerste kerstvakantiemaal. Het werd een Tartiflette, en hij was geweldig, en geweldig makkelijk. Het is dat het zo zwaar is en het niet zo'n makkelijke bodem voor een hardlooptraining, dat ik dit niet vaker zou willen eten, maar dit is toch wel echt heel erg lekker! Om kort te gaan, gaat het om aardappels, uien, spekjes (niet in het recept dat ik gebruikte uit A propos Bistro, maar wel essentieel in onze beleving), room, reblochon (kaas) en een oven. En ja, wat wil je dan nog meer? Alleen al deze woorden geven mij visioenen van lange wandelingen in bergachtige natuur, kou en de warmte van een hut en maken me heel gelukkig. Ben benieuwd of we dit soort momenten volgende week op onze minivakantie kunne beleven...

 Tijdens het eten moesten de katten helaas nog even demonstreren hoe het tegenovergestelde van vrede op aarde gestalte moet krijgen. In een oplopende ruzie met veel geblaas en gegrom moest helaas ook onze kerstboom het ontgelden. Schuldbewust als onze katten nu zijn, hebben ze zich de rest van de avond niet meer laten zien.

Geen opmerkingen: