zondag 19 december 2010

Failure!

Het is bijna kerst. Tijd voor je vol eten. Tijd voor koken. Tijd voor kerststress in de keuken...
Vandaag mijn eerste poging voor het maken van een kerststol. Verse gist van de bakker en een recept uit de nieuwste Elle eten, maar helaas. Op het moment dat ik de voorgeschreven hoeveelheid melk toevoeg, begin ik al te twijfelen. Hebben ze zich een factor 10 vergist, of klopt er helemaal geen hout van? In ieder geval wordt mijn smurrie geen deeg, hooguit beslag. Balen!
Een ieder die mij kent weet dus hoe ik er nu bij zit. Kerst is soms een echte beproeving, maar vooral verkeerde receptuur krijgt mij stampvoetend van frustratie en scheldend in de keuken.
Ik moet zeggen, ik heb me vandaag nog ingehouden. Rustig blijven ademhalen, gewoon even m'n mond helemaal dichthouden. Nog een uurtje dan is het hopelijk al weer iets beter....

Update: Inmiddels is het me wel gelukt om succesvol kerststol te maken. Voor recept en resultaat zie hier.

Geen opmerkingen: