maandag 27 september 2010

Zondagkunst 49

Afgelopen zondag was alweer de negenveertigste editie van zondagkunst. Dat betekent dat ik dus alweer 49 keer één of ander hapje voor bij de koffie heb moeten bedenken. Dat valt niet altijd mee. De ingrediënten moeten niet te duur zijn en enige orginaliteit is wel op z'n plaats bij zo'n kunstprogramma. Af en toe is het resultaat dan ook wat bizar. Vaak heb ik wel iets in mijn hoofd, maar begin ik pas zondagochtend met de uitvoering. Het moet dan wel om kwart voor 11 klaarstaan en dat levert vaak heel wat gevloek op. Maar goed, ook deze zondag leefde ik mij weer uit. Ik had nog een watermeloen liggen die op moest, dus één van de ingrediënten lag daarme vast. Een bodem van cake (zelfgebakken), besprenkeld met muntsiroop, besmeerde ik met watermeloenjelly. Ik maakte de jelly met gelatine, maar bedacht al snel dat ik dit misschien beter met geleisuiker had kunnen doen. Alhoewel ik dan waarschijnlijk eerder had moeten beginnen. Eigenlijk hou ik helemaal niet van gelatine! Maar goed, deze jelly was gelukkig wel op tijd stijf genoeg en het resultaat was eigenlijk best aardig. De jelly was ongezoet en fris van smaak en combineerde goed met de aromatische muntsiroop en de zoete cake.
Weer een zondagkunsthapje afgeleverd dus. Op naar de vijftigste.

Geen opmerkingen: