vrijdag 24 september 2010

Zondag: hollen en hoempen

Zondag nam ik de ochtend vrij om voor de tweede keer eens mee te doen bij een loopevenement op de 10 km. De vorige keer was nog maar een maand geleden en de foto's hier geplaatst (gemaakt door Leo van den Wassenberg) zijn dan ook van de vakantieloop die altijd in augustus wordt gehouden door mijn hardloopvereniging Achil '87. Daar liep ik al een heel behoorlijke tijd van 52:37, maar ik had het idee dat er nog wel iets meer uit te halen was. Nu, tijdens de Beekse marathon deed ik nogmaals mee op de 10 km en alhoewel erg veel trainen er niet ingezeten heeft, heb ik toch mijn tijd weten te verbeteren naar 50:24! jaja, ik weet het, ik moet niet zo trots zijn en er zijn ook nog eens massa's mensen die veel harder lopen, maar toch vind ik het een hele prestatie waar ik dan ook behoorlijk hard m'n best voor heb gedaan.

Een stuk taart was dus nu wel verdiend (ik eet eigenlijk iedere zondag taart, maar nu had ik 'm dus wel wat meer verdiend!). Deze chocoladenotentaart gaf weer volop energie, en ik werd niet eens misselijk.



's Avonds ging ik mij opnieuw te buiten aan het eten. Een beetje licht eten, wat meestal aangeraden wordt na inspanning, was er niet bij. Nee, wij aten mais, gepofte aardappel en een geweldig stuk rundvlees van de barbecue met ansjovis-peterselieboter.







Toegegeven, toen lag ik wel met buikpijn op de bank, na ook nog een Duvel en 2 glazen wijn.

Maar het was wel genieten!

Geen opmerkingen: