zondag 12 september 2010

Mijn moeder's verjaardag

Het is al weer even geleden, meer dan een maand zelfs, dat mijn moeder haar vierenzestigste verjaardag vierde in haar tuin. Ik mocht me uitleven op het verzorgen van het eten, vooral een barbecue en heb me behoorlijk uitgesloofd. Als leuk ontvangsthapje maakte ik deze summerrolls; rijstpapierrolletjes gevuld met knapperige groenten en een pittige dip.
Mijn vader zorgde voor het bier en aangezien de koelkast niet groot genoeg was, bedacht hij deze inventieve bierkoeler gemaakt van een bak en de vijverpomp.


Als begeleider van alles van de barbecue was er een buffet met salades.




Een groene salade met croutons en vinaigrette.

Knapperige groenten met een pittige pindadressing en koriander.



Couscoussalade met kruiden, granaatappelpitjes en abrikoos.



En aardappelsalade met kappertjes en dille.


De barbecue ging van start met deze in chermoula gemarineerde pangafilet in wijnblad met een zoetzure peperdip.



Gevolgd door nog een Marokkaans gerecht: de altijd succesvolle sardientjes.







Lamskoteletjes met knoflook, citroen en tijm.

Helaas niet meer op de foto staan de merguezworstjes en Thaise kippenvleugeltjes. Het was intussen al behoorlijk donker en het regende dat het goot, dus mijn aandacht was even niet meer zo bij het fotograferen.
Mijn ouders zetten nog een heerlijke kaasplank op tafel, meegenomen van vakantie en bij de koffie nog grapefruit-meringuetaart en mijn moeders beroemde notentaart.
Ik geloof dat niemand toen nog honger had...

1 opmerking:

hanshohner zei

de lamskoteletjes zien er een beetje grauw en verbrand uit maar dat ligt aan de foto. Ik was op het feest en kan verzekeren dat ze vurrukkulluk waren !