woensdag 13 oktober 2010

De Brouwmarkt

Een paar weken geleden reisden wij af naar het altijd mooie Almere. Waarom? Ja, dat vraag je je wel eens af, maar we hadden een goede reden. Hier bevindt zich namelijk de Brouwmarkt.  In deze groothandel is alles te krijgen voor het maken van bier, wijn, maar ook jam en ingemaakte groenten. Omdat mijn winkeltje al behoorlijk loopt en ik een chronisch gebrek aan potjes begon te krijgen, besloten we eens groot in te gaan kopen. Dat kan ook online, maar ik ben zo ouderwets dat ik iets eerst in mijn handen wil hebben, voordat ik ik het koop. Gemakkelijk is wel dat ik vanaf nu weet wat er te krijgen is en wat ik wil hebben en de volgende keer dus gewoon kan bestellen en niet weer het halve land door hoef te rijden. 
Met de winkel gaat het dus goed! We hebben intussen al 2 soorten honing in de verkoop: de voorjaarshoning van toen de bijtjes hier op de Goirlesedijk zich te goed deden aan paardenbloemen en al het andere wat hier in bloei stond, en de honing die werd verzameld in de Biesbosch waar vooral gevlogen werd op de springbalsemien. Bijzonder om te zien en proeven hoe verschillend de honing is. De voorjaarshoning is een stuk donkerder, dus dat is wel heel handig als ik even niet zit op te letten en me dreig te vergissen met het labelen.
Verder is de hele voorraad aardbeienjam met basilicum van dit jaar op, en ook de kruisbessenjam is hard gegaan. De bedoeling is dat ik op korte termijn perenvijgenjam met port ga maken, maar ik zit nog wat krap in mijn tijd, dus nog even geduld.

Geen opmerkingen: