woensdag 13 oktober 2010

Kweeperen, turkse saucijzenbroodjes, een kapotte oven en heel veel sinaasappels

 De hele keuken geurt naar kweeperen. Mijn schoonouders kwamen aanzetten met hun oogst en ik maakte direct deze taartjes met in rode wijn gepocheerde kweeperen, hazelnoten en room.

Onderstaande saucijzenbroodjes maakte ik met een Turkse gehaktvulling met onder andere Pul biber, en rozijnen.

 Zondag liep het hier even helemaal in het honderd. Een hardloopwedstrijd in Bergen op Zoom waarvoor ik me had opgegeven moest ik al laten schieten omdat ik de hele dag nodig zou hebben voor de voorbereiding voor maandag. Een groep van 150 gasten zou ons gebouw gaan bevolken en moest voorzien worden van iets lekkers bij de koffie, broodjes, een soepje en ook nog hapjes bij de borrel.
Het begon zondagochtend allemaal goed. Ik had net mijn appeltaarten voor het zondagcafé uit de oven gehaald en wilde beginnen aan de citroencake voor maandag toen plotseling de oven begon te vonken en toen helemaal uitviel! Lichte paniek uiteraard, want die oven had ik nu wel echt nodig, en dan was het ook nog zondag! Een vreugdedansje was dan ook wel op z'n plaats toen de monteur van horecaservice De Leeuw binnen een uur al op de stoep stond en de oven weer aan de praat kreeg. Wat een service! Ik kon weer aan de gang en had vooral op maandag nog goed mijn handen vol aan het voeden van al die monden. Christiaan had zich ook heel wat op de hals gehaald, trouwens, die moest 30 liter jus d'orange persen.

Geen opmerkingen: