donderdag 21 oktober 2010

Groene kool en tofu

 Christiaan gaf me laatst zomaar een cadeautje! Op mijn verlanglijstje op bol.com stond het kookboek 'cradle of flavor', een boek waar Anke en Frans ook vaak uit koken. Ik was het al weer bijna vergeten, dus het was een grote verrassing! Het eerste gerecht dat ik maakte was een gerecht met gefrituurde tofu en groenten. Net niet helemaal vegetarisch door een beetje trassi, maar wel heel bijzonder en ook best geschikt voor de vleesloze maandag.
Vandaag maakte ik van de kool die overbleef van het tofugerecht deze koolrolletjes naar een recept uit het Bistrokookboek van Stephane Reynaud. Een groot succes! De vulling bestond uit gehakt, kool, gedroogde paddestoelen en chorizo en werd nog lekkerder door de witte wijn waarin de koolrolletjes gekookt werden. Lekker met wat aardappelpuree waarover je nog wat van de witte wijn druppelt!

Geen opmerkingen: