donderdag 28 oktober 2010

Thaise snackbar Bird

 Dinsdag hadden we vrij: Jippie! We hadden het wel even verdiend, toch? We pakten de auto om richting Amsterdam te rijden om 's ochtends op kraamvisite te gaan, maar toen we moeder en zoon weer de nodige rust gunden reden we met de metro door naar het centrum van Amsterdam om te lunchen. Thaise snackbar Bird op de Zeedijk was ons vooraf gekozen doel. Ooit, jaren geleden, kwamen we hier met Anke en Frans, en we wilden het graag nog eens ervaren. Veel te vroeg liepen we over de Zeedijk, meer dan een uur voor openingstijd, dus moesten we eerst nog wat kilometers over de wallen lopen. Ook altijd inspirerend, maar niet zo goed voor de eetlust eigenlijk.

Toen het echter tijd was stroomde het ieniemienietentje snel vol en konden we nog net twee krukken aan het raam bemachtigen.
 Het is altijd moeilijk kiezen, vind ik, uit een niet  zo'n bekende keuken, maar de keuze was toch goed gemaakt. Deze heerlijke vis met pepers koos Christiaan.
 Een kopje jasmijnthee erbij.

 Een flink bord Pad Thai met rundvlees om Christiaan ervan te overtuigen dat dit een heel lekker gerecht kán zijn.
 En tenslotte een gerecht dat ik me nog wel kon herinneren van de vorige keer, de papayasalade. Alles was even geweldig, kan ik vertellen. Echt geen vergelijk met de Thai in Tilburg. Helemaal vol gegeten liepen we naar buiten, klaar om weer naar huis te rijden, want onze missie zat er weer op!

1 opmerking:

What today ate we? zei

Som Tam van de Bird! Daar kan je me voor wakker maken!