woensdag 7 januari 2009

One of my candlelight suppers


Vrijdag was het weer tijd om onze vrienden uit te nodigen voor een uitgebreid diner, of zoals Hyacinth het noemt 'a candlelight supper'.
Na wat brood met tapenade begonnen we met bovenstaande salade van citrusfruit met gerookte eendenborst en gekonfijte citrusschilletjes.
Vervolgens aten we een grote hoeveelheid Normandische kip die natuurlijk nooit opkwam, maar gelukkig heel goed te bewaren is voor andere mensen die ik er weer een plezier mee kon doen.


Na twee gangen met vaker gemaakte gerechten kon ik mij gelukkig nog wel uitleven op een nieuw nagerecht. Ik vind het namelijk, in tegenstelling tot wat ze altijd adviseren, het allerleukste om voor gasten nieuwe gerechten uit te proberen. Als het dan een succes is dan is iedereen verrast en deel je dat moment en kun je zelf ook echt blij zijn, anders wordt het toch een soort trucje vind ik.
Dit nagerecht bestond uit warme peer gevuld met gesmolten chocola, en een wentelteefje van peperkoek. Het was lekkere peperkoek van de bakker wat het gerecht erg lekker maakte, maar of het verder eigenlijk ook echt bijzonder was, weet ik niet. Maar ja, goede ingrediënten is alles, blijkt maar weer, want door de peperkoek vond ik het heerlijk!

Jammer dat Christiaan zich nooit weet te gedragen tijdens mijn chique dineetjes.....

Geen opmerkingen: