woensdag 7 januari 2009

Brrrr... het is koud!

Oh, wat is het koud buiten! Het ziet er wel fantastisch uit overal, zoals hier in de wei van onze buurman. Ook de bossen in de omgeving en het ijs iets verderop bij de Flaes laten me vergeten dat ik soms liever net als vorig jaar op vakantie was gegaan. Toen zijn we nog bijna ingesneeuwd in Bulgarije waar we met de familie gingen sneeuwschoenwandelen, maar dit jaar geeft Nederland me ook wel een echt winters vakantiegevoel.
Na door de kou gebanjerd te hebben warmen we ons thuis samen met de katten bij de verwarming en de gezelligheid van de kerstboom. Nog een schuimkransje snoepen uit de boom en dan lekker aan tafel voor deze gerstensuppe. Het recept komt uit een nieuw kookboek dat ik kreeg met recepten en foto's uit de winterse Alpen. Het is inderdaad een soep die ik herken uit de Alpen met groenten, spek en gort, maar die ik volgens mij ook in Bulgarije bovenop een berg kreeg na door een sneeuwstorm te hebben gelopen. Een stevige soep voor wanneer je buiten bent geweest dus!
Soms konden we na het wandelen en voor het eten niet wachten en begonnen we met een lekker biertje, stukje hertensalami (lekker!) en chimaykaas.



Geen opmerkingen: