zaterdag 24 januari 2009

Roti!


Zondag ging het feest onverminderd door. Na wat zelfwerkzaamheid aan tafel met de nog te pellen garnaaltjes bij de borrel, werd het echt feest toen deel 3 van de Surinaamse keuken roti op het menu betekende. De hele dag maakte ik mensen al jaloers, en blijkbaar is roti echt zo'n gerecht waar iedereen zijn eigen herinneringen en verlangens naar heeft. Christiaan raakte er maar niet over uitgesproken en ook ik raakte weer vreselijk enthousiast en waande me weer als student in Utrecht. Roti stond toen bijna iedere week wel een keer op het menu aangezien iets verderop op de Amsterdamsestraatweg Milan zat, een Surinaams eethuis, waar het lekker en goedkoop roti eten was. Deze roti van scharrelkip met veel kousenband en kool was nog lekkerder dan ik ooit had gegeten. Ik ben blij er weer zo'n fantastisch recept uit de Surinaamse keuken bij te hebben en het water loopt me nu al weer in de mond! Gelukkig hadden we zoveel eten gemaakt dat we er maandag nog een keer van konden genieten.

Geen opmerkingen: