zondag 6 mei 2012

Zhà jiàng mian


Hoe leuk ons tripje naar Fontainebleau ook was, sinds ik 2 jaar op rij in mei naar Beijing ben geweest gaat het elk jaar weer kriebelen rond deze tijd van het jaar. Nu mijn zus en zwager daar niet meer wonen ligt het iets minder voor de hand er heen te gaan, helaas, want zonder fantastisch en gezellig slaapadres en de beste en leukste gids naar alle lekkere eettentjes, is het toch iets minder aantrekkelijk.

Ik blijf echter dromen van het heerlijke eten dat hier, ondanks de vele Chinezen, niet goed te krijgen is. Eén van mijn favorieten at ik op mijn eerste avond van mijn tweede bezoek, Zhà jiàng miàn.
Op de blog Aziatische ingrediënten van Robin vond ik gelukkig een recept! Haar blog is trouwens sowieso een must voor iedere fan van Aziatisch eten en koken. Alle informatie die je zoekt, kun je er vinden en het helpt je ook echt je weg te vinden in de toko.


Ik was niet zo snel met het gooien van de ingrediënten in de noedels als de Chinese obers, maar goed, voor het resultaat maakte dat niet zoveel uit. We gingen immers ook niet onder een  tl-lamp op een smal houten bankje zitten, zoals ik dat deed in China.
Het resultaat mag nog wel wat geperfectioneerd, denk ik, ik ben absoluut nog niet zo thuis in het Chinese koken, maar lekker was het wel, vond ook Christiaan


Geen opmerkingen: