zondag 13 mei 2012

Taartenparade


Ik mocht me gisteren uitleven in de keuken voor een klein feestje. Ik maakte 7 verschillende taarten, die allemaal ontzettend goed gelukt zijn!
De aardbeientaart had een vulling van banketbakkersroom naar een nieuw recept van Holtkamp. Ik paste de receptuur iets aan door er nog geklopte slagroom aan toe te voegen zodat de smaak wat romiger en de structuur iets zachter werd.



Verrassend was het dat de citroenmeringuetaart als eerste op ging. Zeker één van mijn favorieten (hoewel, alle 7 waren ze favoriet van mij), maar niet altijd de populairste.


Een bramentaart met amandel en ook de pruimentaart (niet op de foto) was gemaakt met amandel.


Ik had de vulling van de cheesecake vermenigvuld ten opzichte van het gangbare recept. Ook dit bleek een goed idee te zijn.


En ook de ganache over de chocoladetaart met roze peper maakte ik naar een recept van Holtkamp, en dit gaf een beter resultaat dan de menging van room en chocola, wat ik anders deed. De laag chocola die de taart omhulde bleef nu mooi een beetje zacht en glanzend.



Eén van de gasten had een glutenallergie en kon dus helaas niet overal van genieten. De chocoladetaart werd gelukkig gemaakt met amandelmeel in plaats van bloem, en kon dus door haar gegeten worden. Daarnaast maakte ik dit taartje van meringue met oranjebloesemwater en een vulling van citroencrème en zomerfruit.


Geen opmerkingen: