woensdag 4 april 2012

800 hapjes in 50 minuten


Ik stond al een paar dagen in de keuken om alles voor te bereiden voor de bijeenkomst gisteren. Onze gasten mocht het aan niks ontbreken, dus ik moest hard doorwerken om alle wensen te vervullen. We ontvingen de gasten met sandwiches en zoetigheden.

Voor de pauze maakte ik Turkse saucijzenbroodjes en kleine hartige taartjes met kastanjechampignons en dragon.




Maar de grootste uitdaging lag in het verzorgen van de borrel. Ik moets tien verschillende hapjes maken voor 80 gasten. Je zult het niet geloven, maar dit deden we in 50 (!) minuten.
We begonnen met crostini met gorgonzola en appel en meergranentoast met paté en portvijgjes.


Deze lepels met bietenvenkelsalade en ingelegde tonijn waren weer heerlijk, net als op mijn verjaardagsfeestje. Waarschijnlijk één van mijn favorieten van nu.


De huisgemaakte rundersateetjes serveerde ik dit keer mooi op een bananenblad.


De paprikasoep met Hollandse garnaaltjes serveerden we in koffiekopjes.


Ook de garnalen met zoetzure peperdip kwamen op bananenblad.


De met amandel gevulde dadel in spek werd verfraaid met een druifje bovenop.


En dan hadden we nog tweed glaasjes met rivierkreeftjes, avocado en limoenyoghurt en met rundvlees, landcress, kwartelei en sinaasappeldressing.


En Marokaanse viskoekjes met komkommersalade met oranjebloesemwater en kaneel.