zondag 22 april 2012

Brandnetelgnocchi met beurre noisette en salie


Na een rondje hardlopen konden Christiaan en ik hongerig aanvallen op het avondeten dat ik al overdag had voorbereid. De salade van spinazie met raita en parmezaan moest eigenlijk gemaakt worden met avocado volgens het Kookboek van het gelukkige buitenleven, maar de avocado die er voor klaar lag bleek inwendig te schimmelen. Het leek dan ook een beter idee om de avocado te vervangen door de tomaten die ik nog had liggen. Nog even pliseren (ontvellen) en het was een lekker fris voorgerecht.


Het hoofdgerecht kwam uit hetzelfde kookboek en bestond uit brandnetelgnocchi met beurre noisette en salie. Met schoonmaakhandschoenen aan plukte ik vanochtend in het bos de jonge brandneteltoppen die ik eerst kookte en daarmee onschadelijk maakte en vervolgens verwerkte met de ricotta, parmezaan, bloem en ei tot de gnocchi.


Geen opmerkingen: