donderdag 19 april 2012

Met mijn nieuwe camera nog mooier!

 
Ik heb een nieuwe camera! Sinds mijn gebakken aardappeltjes met tijm eruit zien als kerrieaardappels op de foto en ik absoluut niks meer zie op het gekraste display en alle foto's op de gok maak, leek het een goed idee om eens een nieuw toestel te kopen. En ik ben er flink op vooruit gegaan. Dus hopelijk vanaf nu (of wanneer ik een beetje gewend ben aan het apparaat) veel mooiere foto's op mijn blog!
We beginnen maar eens met een fotoreportage van gisteren, die uiteraard begon met heerlijke (kersen)muffins.

 
Terwijl ik met de lunch bezig was, bereidde ik ook meteen het diner voor dat we voor onze gasten moesten verzorgen.

Om alle plakken courgette even dik en gelijkmatig te krijgen gebruik ik een snijmachine. Dit heeft mij helaas al eens op de Eerste Hulp gebracht met een bloedende vingertop.

Als voorgerecht maakte ik een seizoensklassieker, salade van asperges, gerookte zalm en tuinkersdressing.


In plaats van kippeneieren die ik er meestal bij serveer, gebruikte ik dit keer kwarteleitjes.


 Het was maar een klein groepje en één persoon was vegetariër en een ander at geen vlees. Ik koos daarom voor een lekker vegetarisch gerecht voor iedereen. De courgetterolletjes  vulde ik met een zelfgemaakte rode pesto van halfgedroogde tomaatjes, verse tomatenblokjes, pijnboompitjes, basilicum, parmezaan, kappertjes en knoflook, en roomkaas.

Erbij serveerde ik een salade van sperzieboontjes, tuinboontjes en doperwten met hazelnoot en sinaasappeldressing uit het nieuwe kookboek van Ottolenghi.

En na citroenmeringuetaartjes met dragonsiroop en framboosjes.


Geen opmerkingen: