woensdag 22 oktober 2008

Zondagse voorbereidingen

Op zondag kregen we bezoek en natuurlijk had ik me weer van alles in mijn hoofd gehaald waardoor ik de hele dag in de keuken kon doorbrengen. Aangezien het zondagcafé ook gewoon doorging begon mijn dag met het maken van de dadeltaartjes met walnoten en sinaasappel hierboven voor een verjaardag.
De rest van de dag was dus vooral gevuld met mijn voorbereidingen. Knoflook moest worden gepoft in de oven, met fillodeeg maakte ik envelopjes met eendenbout voor het voorgerecht (gelukkig ging dat deze keer in 1 keer goed; soms wil het deeg niet helemaal en breekt het, wanneer het te droog is, of plakt het overal aan vast en trek je het helemaal kapot wanneer het te nat of te warm is) en kweeperen werden gepocheerd in suikersiroop met kaneel, kruidnagel, vanille en steranijs. En dan nog 10 van dat soort klusjes, maar ik sloeg me er weer dapper doorheen!







Geen opmerkingen: