dinsdag 28 oktober 2008

Bruschetta













Gisteren waren de bakkers weer eens op bezoek. De vereniging heeft regelmatig vergaderingen bij ons, en je kunt je voorstellen dat dat altijd spannend is voor mij. De eerste keer moest ik genoegen nemen met het geduw van vingers in mijn baksels, ik neem aan om versheid en veerkrachtigheid te testen. Verder commentaar werd er niet gegeven en eten werd er al helemaal niet gedaan. Je begrijpt dat dat me niet echt hoopvol stemde, maar de tweede keer deed ik gewoon weer een poging ze van mijn kunnen te overtuigen. Die keer had ik meer succes. Ze waren met een stuk of 50 en ik zag het niet zitten 1 soort baksel te maken met als risico dat als het mis gaat, er echt niks meer te redden was. Een heel assortiment aan cakes en muffins was het resultaat en tot mijn vreugde kwam alles door mijn eigen keuring. Groter was de vreugde nog toen na de koffiepauze alles was opgegeten! Sindsdien heb ik, geloof ik, de bakkers voor me kunnen winnen en krijg ik complimenten over mijn eten wat ik een grote eer vind. Gisteren sloten ze de vergadering af met een lichte maaltijd. Bij eerdere bijeenkomsten had ik, na soep en quiche, sandwiches gemaakt, maar mijn inspiratie was een beetje op. Christiaan kwam met het idee om bruschetta's te maken. Een goed idee waar ik me enthousiast op heb gestort. Achtereenvolgens zie je op de foto's bruschetta's belegd met pompoen en rucola-hazelnootpesto; paddestoelen met knoflook en peterselie; Serranoham, gorgonzola en peer; gegrilde groenten met basilicum; avocado en gerookte zalm en verstopt achterin ligt nog de bruschetta met ricotta, tijm en halfgedroogde kerstomaat.


Geen opmerkingen: