woensdag 22 oktober 2008

Culinair Gent

Afgelopen weekend zijn we op bezoek geweest bij vrienden in Gent. Nu was ik nooit echt verbaasd wanneer iemand Nederland inruilde voor al het lekkers dat België te bieden heeft, maar ik ben wel weer aangenaam verrast door alles wat ik op en rond mijn bord vond. Uiteraard vergat ik de helft van de tijd foto's te maken, anders had je hier vast foto's gezien van de heerlijke oesters die we aten, de palmharten met tomaat-saffraansaus of de garnalen. Maar helaas, je moet je er maar een voorstelling van maken, daarbij moet ik eigenlijk helemaal niet laten zien wat mijn culinaire concurrenten ervan bakken, straks moet ik er nog een apart label voor maken. Maar laat ik toch even bij het ontbijt stil staan; de belangrijkste maaltijd zeggen ze altijd. ik vind niks zo fijn als na een avond heerlijk eten s'ochtends gewoon door te gaan met eten. In Gent waren we aan het goede adres hiervoor met bakkers die weten wat bakken is. Het roggebrood was zalig en alle zoete broodjes waren precies zoals ik ze zo graag ook hier zou zien. Helaas moet ik ze dan meestal zelf bakken, want de gemiddelde Nederlander lijkt de voorkeur te geven aan mierzoete, kleffe produkten te geven.
Na het ontbijt werden we nog meegenomen naar een geweldige chocolatier die chocola vermomd als kunstwerken verkocht, gevuld met bijzondere combinaties van groene thee, kardemom, peer, bier en nog veel meer wat ik helaas alweer ben vergeten. Snel terug dus naar dit paradijs op aarde!

Geen opmerkingen: