vrijdag 9 maart 2012

De laatste patisseriecursus alweer

 De dag na mijn verjaardagsfeestje was het alweer de laatste patisseriecursusdag. Met een klein beetje mist nog in het hoofd kon ik gelukkig toch nog redelijk meekomen. Vandaag stonden 3 taarten op het programma. Een kleine fotoreportage van de tarte tatin vind je hier.
 Vooral indrukwekkend was het om te zien hoe Robèrt met zijn grote ovenwanten (zulke stoere wil ik ook wel!) al onze bloedhete taarten op een rooster omkeerde.


 Een andere taart werd juist van ijskoude ingrediënten gemaakt. Deze geweldige frambozentaart maakten we met diepgevroren frambozen. Die bleven ontzettend mooi, ook toen ze ontdooid waren. De smaak was eigenlijk niet van gewoon vers te onderscheiden.
 Deze aardbeientaart zag er prachtig uit (ook een beetje off season), maar was qua smaak niet zo verrukkelijk als de frambozentaart waarin ook amandelspijs verwerkt was.
 Mijn familie en ik hopen dat ik snel de vervolgcursus kan gaan doen!

Geen opmerkingen: