maandag 8 augustus 2011

Mirabellenpluk

 Eindelijk weer eens wat bijwerken op deze blog waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest. Al verraadde mijn blog er niks van, ik heb niet stilgezeten in de keuken en ben het koken en lekker eten zeker niet uit de weg gegaan (alsof iemand dat zou denken!). Zoals in mijn vorige bericht al even genoemd vonden we een bosje met mirabellenbomen. Met vieren plukten we tassen vol die vervolgens terug in de keuken ontpit moesten worden en tot twee jamvarianten gemaakt werden.
De mirabellenappeljam heb ik al geproefd en is er fris. De mirabellenjam met specerijen heb ik nog niet geopend, maar die bewaar ik vooral voor het najaar wanneer die heel erg lekker moet zijn met huisgebakken honinggebak. Moet ik dus nog even een mooi recept voor vinden!


Intussen wordt het al dringen voor de potten jam op mijn plank in het magazijn om aandacht. Ik heb al veel verschillende soorten gemaakt en ook de rabarbercello (een variant op limoncello, maar dan met rabarber) staat te rijpen op de plank.

Geen opmerkingen: