maandag 15 augustus 2011

Balik en een modderdiner

 Zondag is een ideale dag voor een borrel voor het eten. 's Avonds gaan we niet meer sporten, dus we hebben geen haast. Tijdens ons bezoek aan de markt in Tilburg gingen we voor de eerste keer naar de Russische supermarkt die ook aan het Koningsplein zit. De vriendelijke verkoopster liet ons een Russische specialiteit, Balik, proeven. Een naar traditioneel recept uit de tijd van de tsaren gemarineerde en gerookte vis. De smaak was bijzonder lekker en smaakte ons goed bij de borrel.
 Terwijl Christiaan de barbecue aanstak, waste ik de sla die ik kreeg uit de moestuin van kennissen en kookte ik de krielaardappeltjes.
 Al snel was de forel gegrild en konden we aan tafel. Jammer dat niet alleen de sla last had van modder, maar ook de vis een moddersmaak had. Ik merkte het al een keer eerder, maar heb deze keer werkelijk mijn portie laten liggen. Voorlopig geen forel meer voor mij dus, ik hou het voorlopig weer even bij de zeevis. Misschien dat ik het nog een keer probeer wanneer de forel versgevangen wordt, maar anders laat ik deze vis aan me voorbijgaan.
 Gelukkig hadden we aan eiwitten (en calorieën) geen gebrek, want als nagerecht maakte ik deze gratin van zomerfruit met sabayon.

Geen opmerkingen: