zondag 8 februari 2009

Couscous met vis en groenten

Gisteren ging ik weer met Christiaan naar de markt. Dat betekent eigenlijk automatisch dat we vis eten op zaterdag, want dat is dan zo lekker vers! Ik had een recept uitgezocht uit het kookboek 'Arabia' waar ik laatst ook al wat salades uit had gemaakt. Dit gerecht uit Tunesië met couscous, vis in harissa, aardappel, wortel en wilde spinazie wordt volgens het boek ook gemaakt in de film 'La Graine et la mulet', die zal ik dus snel eens gaan kijken! Het was echt heerlijk! De couscous maak ik altijd deels in de oven volgens een recept uit 'De Marokkaanse keuken'. De couscous meng je eerst met zout en warm water. Na 10 minuten wellen werk je er zonnebloemolie door met je handen waarna je kleine blokjes boter op de couscous legt en deze afdekt met aluminiumfolie en 20 minuten in de oven zet op 200 graden. Dan nog een keer de boter erdoor werken en je hebt een heerlijke luchtige, zachte couscous.

1 opmerking:

Anoniem zei

Man o man. Dit gerecht was echt super lekker!. Er komen veel koks bij ons over de vloer, maar Ellen blijft mijn favoriet. Ik kan iedereen aanraden om vriendschap te sluiten met Ellen om zo af en toe te proeven wat ik dagelijks kan proeven.