dinsdag 17 februari 2009

Dinnertime

Vandaag maakte ik weer een diner voor gasten. Zoals ik al eens eerder deed, maakte ik zalmfilet met linzen. Vroeger hield ik niet van peulvruchten, omdat ze zo melig kunnen zijn. Tegenwoordig heb ik echter mijn favorieten gevonden. Naast kikkererwten (liefst zelfgeweekt en niet uit blik) ben ik groot fan van linzen uit Le Puy, Frankrijk. Deze donkere linzen zijn wat steviger waardoor ze niet dat weeïge 'vegetarische' krijgen, wat peulvruchten nog wel eens hebben.
Ik kookte de linzen met laurier, en ui met kruidnagel kort voor ik ze stoofde met specerijen, knoflook, tomaat, rode ui en tenslotte peterselie en koriander.
Een lekker stukje zalm erbij... Ik was weer happy, en de gasten ook!

Als nagerecht maakte ik dit glaasje met gepocheerde peren, vanilleroom en cantuccinikruim met rodewijnsiroop en afgemaakt met een beetje munt en basilicum. Christiaan kijkt niet alleen zo blij omdat hij de gasten onder ogen moet komen (en een chagerijnig gezicht niet zo passend zou zijn), maar ik denk ook omdat hij het dessert mocht voorproeven!


Geen opmerkingen: