dinsdag 17 mei 2011

Dagje op safari

 Anderhalve week geleden sprak ik af met een vriendin uit mijn studententijd. Met baby kwam ze over uit Duivendrecht om samen naar de Beekse Bergen te gaan. Voor mij letterlijk naast de deur en het leek me een prima bestemming voor een mooie zomerse dag om een beetje buiten te zijn. Nou ben ik alleen niet zo'n fan van het aanbod aan eten in dit soort parken, dus draaide ik 's ochtends, niet eens tot verrassing van mijn vriendin (wat kennen mensen mij toch goed!), een picknick in elkaar.
 In de voedseldrager nam ik couscoussalade met druiven, abrikozen,kruiden en noten mee, en verder brownies met witte chocola en ananas met dragon. Verder nog een ciabatta met roomkaas, gorgonzola en tapenade van gegrilde paprika. Wat ik allemaal toch wel niet kan vinden in mijn koel- en voorraadkasten! Ik stond er zelf versteld van.
 Het zoontje van mijn vriendin was nog iets te klein voor al het lekkers, maar genoot met volle teugen van een boterham en zijn flesje. Het zal een veelbelovende genieter worden, heb ik al gezien!

Geen opmerkingen: