dinsdag 8 juni 2010

Voorjaarswerkzaamheden

Vorige week donderdag, op een stralende dag, maakte ik een eenvoudig diner. Beginnend met hummus met brood, radijsjes en bleekselderij, geroosterde aubergine met feta, munt en peper en, (niet op de foto) gegrilde kipspiesjes met knoflook en munt.
Als hoofdgerecht busstation kefta.

De volgende dag hielp ik Christiaan met het schoonmaken van zijn ramen. Het honingseizoen is alweer in volle gang en de ramen van vorig jaar moeten opnieuw van raten voorzien worden zodat de bijen ze weer loodzwaar van de honing aan ons kunnen afdragen.
Je zou denken dat de bijen blij zouden zijn met die mooie nieuwe ramen, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Al snel zag ik Christiaan als een stripfiguurimitator voorbijrennen met de wolk bijen achter zich aan. Zo'n 30 steken en met bijen tot in z'n sokken rijker kwam hij weer bij me terug.
Leuke hobby...
Denk daar maar eens aan als je eens van zijn honing eet!



2 opmerkingen:

Unknown zei

stripfiguur zelf!

Anila zei

Het spijt me Christiaan maar ik heb geweldig gelachen en had echt een pracht beeld!
Maar ik wens je prima honing toe dit seizoen.
Wat een prachtverhaal!