vrijdag 25 juni 2010

Portugese vissoep

Dat ik echt wel wat volg van het WK, blijkt toch wel uit mijn keuze voor de Portugese vissoep voor vandaag. Eigenlijk wilden we rijst eten met vis en ging ik naar de supermarkt voor een kante-en-klare groene curry ofzoiets. Kant-en-klaar en gemakkelijke pakjes en vis blijken echter niet samen te gaan bij mijn super. Net als kant-en-klaar/pakjes en vegetarisch. Jammer want zo begrijp ik wel waarom mensen zo veel vlees eten Voor het grote deel van de bevolking waar culinaire creativiteit nog wel eens ontbreekt en culinaire uitspattingen worden vormgegeven door 'wereldgerechten' blijft gehakt en kipfilet dus de voor de hand liggende keuze.
Maar goed, wij hadden nog wat stukjes kabeljauw in de vriezer liggen die we eens overhadden en ik kocht wat tomaten, paprika en aardappel. Thuisgekomen zocht ik een recept op dat ik jaren geleden al eens maakte met peper en koriander.

Deze tomatensalade maakte ik eerder deze week voor een tapasbuffet. Ik vond de kleuren zo mooi en zomers dat ik er maar eens een fotootje van nam.

Geen opmerkingen: