zondag 20 juni 2010

Rabarber-citroentaart

Uit één van de tijdschriften die deze lente op de deurmat viel, haalde ik een recept voor een rabarber-citroentaart. Op mijn boodschappenreisje naar de Carrefour eerder deze week haalde ik koelvers zandtaartdeeg, wat me al snel zo'n 30 minuten bereidingtijd en 1,5 uur wachttijd scheelde. Een prima, en zeker heel makkelijk, alternatief, maar mijn eigen deeg is toch lekkerder vind ik. Maar ik was er nu wel blij mee, want vanaf 8.00 uur dat ik in de keuken stond ben ik tot 11.00 uur bezig geweest met het bakken van deze taart, cranberry-chocoladekoeken en brownies voor een concert waar veel mensen op af kwamen.
De bodem was dus een eitje en ook het maken van de rabarbercompote was eenvoudig. De citroencrème was echter wat meer werk. ik volgde eerst het recept, maar zoals is ik wel vaker merk, was dit niet helemaal perfect. De crème bleef te vloeibaar en zou bij het aansnijden genadeloos uit z'n vorm stromen. Voor de smaak niet zo'n probleem, maar het ziet er natuurlijk niet uit! Nog maar een poging dus, en met mijn eigen recept (die ik normaliter maak met vanille) gemaakt met citroen, kwam ik dan eindelijk toch tot een goed resultaat.


2 opmerkingen:

talhajt zei

Ik heb eindelijk eens rabarbertaart gemaakt/gehad.
Dus heb de smaak te pakken

Deze klinkt oook heerlijk!

Ellen zei

Deze was zeker ook lekker. Maar er zijn zoveel mogelijkheden voor rabarbertaart. Hoe heb jij de taart gemaakt?