maandag 13 februari 2012

Patisseriecursusdag 3 alweer

 Vorige week had ik alweer de derde bijeenkomst in de studio van Robèrt van Beckhoven. Het thema was dit keer high tea en dat gaf een vol programma. Met bovenstaand petit fourtje werden we ontvangen waarna we al snel zelf aan de slag gingen met het maken van quiches.
 Nu maak ik zelf niet weinig quiches, maar dit was toch weer heel wat anders. Van Beckhoven gebruikt een deeg met een beetje gist erin, in plaats van korstdeeg zoals ik, en met zo'n deegrolmachine gaat alles wel heel makkelijk.
 Het vullen van de kleine taartjes was waarschijnlijk nog wel het meeste werk.
 Terwijl de quiches in de oven stonden gingen we verder met het maken van petitfours.
En slagroomtruffels, ook al bekend in mijn repertoire, maar de prikkers in de opgesteven slagroom kende ik nog niet, maar hielp het door de chocolade halen wel enorm.


 De petit fourtjes waren ook klaar om gedecoreerd te worden.


 Tenslotte gingen de amandelcakejes met verschillende vullingen nog in een doosje en mochten we weer op huis aan met een auto vol lekkers.

Geen opmerkingen: