zondag 22 januari 2012

Patisseriecursus bij Robèrt van Beckhoven

 Twee weken geleden ben ik samen met Jeroen begonnen aan een 5-delige patisseriecursus bij Robèrt van Beckhoven. De eerste keer was behoorlijk heftig geweest met als onderwerp chocola. Om eerlijk te zijn, kon ik er eigenlijk geen chocola van maken. Het op de perfecte temperatuur brengen van de gesmolten massa en dan snel genoeg verwerken tot kunstige krullen en dergelijken viel me nog helemaal niet mee.
Deze week ging het gelukkig al weer een stuk beter. Het maken van een chocoladebavaroistaart en frambozenbombe stonden op het programma. In drie uur tijd maakten we biscuitdeeg, bavarois en gelei voor de twee taarten en hebben dit ook nog eens verwerkt tot mooi opgebouwde taart.


 Het resultaat van vorige keer, dit chocoladedoosje met grote chocoladekrul erbovenop, was intussen al versnoept.
 Jeroen wist zijn chocoladetaart weer verfijnd te decoreren, de mijne was iets eenvoudiger, moet ik zeggen.
 Maar mijn frambozentaart hieronder durf ik wel met trots te tonen. Nou blijken die taarten heel goed in te vriezen te zijn. Voor mijn verjaardag binnenkort heb ik dus alvast 2 taarten gereed...

1 opmerking:

Bedrijfscatering zei

Het mooi om te zien dat het patteserievak ook de nodige aandacht krijgt en indrukwekkende creaties by the way!