dinsdag 12 mei 2009

Chinees ontbijt

Sorry hoor, het laat even op zich wachten, maar ik zal eindelijk meer foto's bloggen van mijn bezoek aan China. Dat valt nog niet mee, want de aan eten gerelateerde foto's tellen meer dan 70. Dat krijg je bij 3 maaltijden per dag buiten de deur in China. Ik begin daarom maar met het ontbijt. Mijn favoriete ontbijt werd voor ongeveer 20 cent verkocht op de straathoek vanuit een karretje zoals hierboven. Binnen een minuut werd een dun pannenkoekje gebakken waarop een ei werd gebroken en uitgesmeerd, wat verse groente en een soort kroepoek werd gelegd om vervolgens opgevouwen te worden tot een pittig knapperig pakketje.


De ontbijten hierboven en -onder aten we buiten Beijing na een overnachting bij de muur en in Chuandixia. Het waren geloof ik de enige noodles die ik heb gegeten, en ach, echt geweldig was het niet, maar gewoon ok. In Chuandixia kozen we meerdere gerechten; omelet, soep, tofu en die witte bollen zijn plakkerige broodjes.




2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo,
In Chinese films zie je dat ze dikwijls van die witte bollen eten, zijn dat nu bollen gemaakt van rijst of is het het plakkerig brood dat ik op uw website heb gevonden wat ook witte bollen zijn? We zouden graag het receptje hebben van deze witte bollen, waar kan ik dat vinden?

Alvast bedankt.

Mvg,
Sonja

Ellen zei

Hoi Sonja, ik weet eigenlijk ook niet waar ze van gemaakt worden, het is alweer even geleden dat ik ze at, maar ik heb ze nooit zelf gemaakt. Als ik meer wil weten over chinees eten en recepten kijk ik vaak op kattebelletje.wordpress.com. het is een blog in het engels, maar van een nederlandse, dus je kunt het haar vast ook vragen.
Succes!