dinsdag 28 augustus 2012

Nieuwe gerechten


Deze week probeer ik weer eens wat nieuwe recepten uit thuis. Gisteren aten we een lichte, maar voedzame salade van linzen, sojaboontjes, sugarsnaps, groene asperge en rode peper uit de laatste Elle eten. Was zeker voor herhaling vatbaar zou het ook nog wel eens goed kunnen doen in combinatie met andere salades en buffetgerechten.


Vandaag maakte ik soto ajam naar een recept van Ghillie Basan uit 'the cooking of Malaysia & Singapore'. Toch jammer dat mijn zus en zwager niet naar Singapore zijn verhuisd want ik geloof dat die keuken me wel aanspreekt! Overigens is het een van oorsprong Javaans gerecht, maar komt het op verschillende plaatsen in de wereld opduiken, zo ook in Suriname, maar dan als Saoto. We aten het al eens op oudjaarsdag.


Geen opmerkingen: