donderdag 31 maart 2011

kindermenuutje

 Vandaag een klassieker van het kindermenu: kip, friet en appelmoes. Ja, maar niet zomaar natuurlijk! De kip was een echte poulet noir die heerlijk rustig in de oven gaar en sappig stond te worden. De appelmoes maakte ik natuurlijk zelf, net als vroeger toen ik een jaar of 5 was op mijn eerste fornuisje. Zelf friet maken had ik nog niet eerder gedaan. Aardappels schillen, snijden, wassen, drogen, föhnen... Föhnen?! Ja, föhnen dus. Een tip die ik een keer in de Delicious las om de aardappel perfect droog te krijgen. Toevallig had ik er nog ergens één liggen dus die mocht even mee naar de keuken vandaag. Weet niet hoeveel invloed het föhnen heeft gehad op het resultaat, maar de friet was wel erg lekker geworden. Natuurlijk ook nog even zelf de mayonaise geklopt en die man van mij was weer helemaal in de wolken.

Geen opmerkingen: