zondag 28 februari 2010

Jarig!

Morgen ben ik jarig, en omdat maandag niet zo'n feestelijke dag is, vierde ik het gisteren. Uiteraard begon de dag 's ochtends met een bezoek aan de markt voor het inkopen doen, waarna ik snel de keuken inging om al mijn plannen om te zetten in eetbare resultaten. Van Jean Beddington vond ik een filmpje op Youtube waarin ze voordeed hoe je makkelijk granaatappels pelt. Het komt erop neer dat je de vrucht in tweeën splijt en er met een lepel op slaat waardoor de kleine vruchtjes eruit vallen. Foolproof, kan ik je vertellen.
De granaatappelpitjes waren voor een gigantische dadel-sinaasappeltrifle die ik maakte naar een recept van Rudolph van Veen. Ik vermoede al dat de aangegeven hoeveelheid (die ik verdubbelde) niet voor 4 personen zou zijn, maar het resultaat was voldoende voor zo'n 35 personen. Ach ja.


Naast lagen bavarois, Turkse yoghurt en slagroom waren lagen van cake, koekjes en pistachenootjes aanwezig.





Ruim op tijd verliet ik de keuken om de laatste hand aan te leggen aan de inrichting en de prachtige wit/blauwe buffettafel.

De geweldige souvenirsglaasjes die ik vorig jaar op de rommelmarkt kocht deden functie als servettenhouders.


En dan wat er op tafel kwam.

Gegrilde kippenvleugels.

Gegrilde auberginerolletjes met feta, munt en rode peper.



Gepeperde rosbief met een salade met waterkers, kwarteleitjes en sinaasappel.


Noedelsalade met kip, sugarsnaps en limoen.


Rucolasalade met gegrilde asperges, olijven en feta.

En tot slot als finale de trifle.



2 opmerkingen:

Gerard Roelofs zei

Hoi Ellen,

Op jouw blog lees ik dat je vandaag jarig bent. Van harte gefeliciteerd! Deze week hoop ik het wat persoonlijker te kunnen doen.
Gerard

Marti zei

Van harte gefeliciteerd!
en wat een heerlijke dingen heb je gemaakt, ziet er allemaal heel lekker uit!