dinsdag 15 december 2009

Meatless monday, extra duurzame editie

Meatless monday wordt steeds verantwoorder. Boodschappen deed ik er deze week al niet voor. De gedroogde tomaatjes had ik eigenlijk weg moeten gooien omdat ze van vorige week waren, maar dat vond ik zonde, dus at ik ze zelf op (tot nu gaat alles nog goed..). De roomkaas in de saus, precies hetzelfde. Doperwtjes, pasta en een stukje parmezaan liggen altijd wel ergens. In een kooktijdschrift las ik dat je pasta het beste kookt door zodra het water met de pasta weer kookt, het vuur uit te zetten en de pasta met de deksel op de pan gedurende de aangegeven tijd te laten garen. En inderdaad; de pasta was perfect gaar en het scheelde 11 minuten gas. Aangestoken door zo'n duurzaam idee bedacht ik dat de borden in plaats van in de magnetron te verwarmen ook als deksel op de pasta gebruikt kunnen worden (halverwege de borden wisselen). Zo had ik ook nog gratis warme borden. O, wat zijn we weer goed bezig!

Geen opmerkingen: