zaterdag 12 december 2009

Dineetje

Tussen al het geweld van de grote hoeveelheden voor de uitvaart, waren de hoeveelheden voor het diner dat ik verzorgde wel heel klein. De tijd die het alleen kost om alles te krijgen zoals ik wil, was uiteindelijk wel behoorlijk. Als smaakmaker serveerde ik een lolly van geitenkaas en hazelnoot met frambozenjam met sechuanpeper.

Als voorgerecht een stapelaar van gegrilde aubergine, buffelmozzarella, halfgedroogde tomaatjes en basilicumolie.

Deze eendenborst met honingtijmsaus is van een recept van Kaatje bij de Sluis wat bij mijn ouders thuis altijd een hit was voor feestdagen. De aardappel-knolselderijgratin was nieuw voor me, maar was ook erg lekker geworden.

Tot besluit een glaasje met calvadospruimen, butterscotch-appelcompote en griekse yoghurt en mini rumrozijnenmuffins.

Geen opmerkingen: